fredag 15 april 2016

Naturlig skönhet och lite kokosolja


Det där med skönhet är som det är. Vad är det? Vem är det? Hur blir man det? Är man det redan från början? Vem bestämmer? Vad avgör? Hur skön kan vi bli?

Finns bara ett svar. Du duger precis som du är. Inga krämer i världen kan stoppa dig från att vara den du är bästa på att vara - du! Ja, du! Smaka på den du!

Jag fightas mot tyngdlagen. Står på huvudet så ofta jag kan. Ja, det kallas yogapose. Tycker det hänger lite överallt i ansiktet. Vill säga stopp! Men inte lyssnar tiden på mig. Medicin för slät hud finns det? Njaaae. Är man snart mitt i livet så får man ta det som det kommer. Men om det kommer för fort då? Jag vill vara som en persika! Slät och mogen! Och underbar!

Några bra sätt kan vara dessa: Tänk glada tankar, gör yoga varje dag, bry dig om dig själv och andra. Gör sådant som gör dig glad. Ät mycket grönt och ännu mer än du tänkt. Dryck livets dryck ofta (ja, jag menar vatten). Vegetarian är jag inte men jag äter vegetariskt flera dagar i veckan. Kött någon gång ibland, men då ska det vara naturbeteskött helst av allt. Jag känner en bonde som kan det där med kött och eko och allt möjigt bra. Hon heter Eija och är en förebild för många. Ja, det är  är bara att sträcka på sig norrfridnaturbruk!

Har upptäckt en kräm som jag tror slår vilken dyrgrip som helst där ute i butikerna. Den heter kokosolja är ekologisk och passar utmärkt som nattkräm i ansiktet. Jag tar den förresten även på nagelbanden och på fötterna. Det låter galet och ja, det är galet bra! Rekommenderar dig att prova. Lukta kokosnöt är väl inte det sämsta som finns. Eller?!


Ja, sånt är livet runt mitt i livet.
Go kokoshelg på dig!

8 kommentarer:

  1. Ko ko, ko ko! Jag tror på dig och lyssnar på dig fina kollega! Jag blir en liten bättre människa för varje dag och kanske lite snyggare ;-) Vem vet... Snart står han där, han som tycker jag är snyggast av alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. du är redan bäst men vill du bli bättre för varje dag så vet du ju vad din bamsekokosburk står :-) Och du.... fredag är väl en bra dag för after work ;-)

      Radera
  2. Kokosoljan använder jag varje dag i ansiktet, oilpulling och lite annat också. Gillar kokosoljan.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att vi är flera som upptäckt kokosoljan :-) Tack för att du tittade in. Ha en fin dag. Kram Lotta

      Radera
  3. Det är värt att prova. Skulle nog behöva en storförpackning. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. väldans lyxigt och mera gör ingenting :-)

      Radera
  4. Underbart skrivet som vanligt��/Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna. Ett hjärtslag till dig tillbaka :-)

      Radera

Tack för att du tog del av mitt inlägg. Jag blir glad om du lämnar några ord i kommentarsfältet. Må fint.